Minimum bestelbedrag €20

Gratis bezorging vanaf €39

Veelgestelde vragen

Heb je nog vragen? Laten we een antwoord voor je zoeken!

Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Je kunt de antwoorden per categorie bekijken:

  • Levering & bestelling

    • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

      De bezorging duurt gemiddeld 1-3 werkdagen. Mocht de bezorging langer duren, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

    • Wat zijn jullie bezorgopties?

      Je Foodello-bestelling wordt verzonden via PostNL. Alle producten worden verzonden vanuit ons magazijn in Westzaan, Noord-Holland.

      Bestellingen volgen de standaardlevering van PostNL. Dit betekent dat er éénmaal wordt geprobeerd om de bestelling op het bezorgadres te bezorgen. Indien je niet thuis bent, wordt het pakket bij het dichtstbijzijnde ophaalpunt afgeleverd. Je kunt, vóór bezorging, via de PostNL app een alternatief afhaalpunt kiezen als bezorgadres. Bestellingen blijven vervolgens minimaal één week liggen bij het afhaalpunt. Als het pakket niet wordt opgehaald wordt het automatisch teruggestuurd naar ons distributiecentrum.

      De totale bezorgkosten hangen af van het totaalgewicht van de bestelling. De exacte bezorgkosten (per gewicht) vind je in de leveringsvoorwaarden.

    • Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

      Omdat we zo snel mogelijk beginnen met het verwerken van je bestelling, is het na de bevestiging van de bestelling niet meer mogelijk om nieuwe producten toe te voegen.

      Indien je je bestelling wil annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op via het e-mailadres [email protected] of stuur ons een bericht via het chat-venster rechts onderaan de webpagina. 

    • Hoe kan ik mijn pakket volgen?

      Zodra je bestelling verzonden is, sturen wij een verzendbevestiging met een track & trace-code. Hiermee kan je het pakket online volgen. Houd er rekening mee dat je bestelling in twee of meer pakketten verzonden kan worden. In dit geval zie je twee of meer codes in de verzendbevestiging.

      Precieze instructies voor het volgen van je bestelling vind je hier.

    • Hoe kan ik een pakket bestellen dat aan iemand anders moet worden bezorgd?

      Vul in je bestelling in het veld "Je contactgegevens" van de kassapagina je eigen gegevens in en in het veld "Bezorging" de gegevens van de ontvanger van het pakket.

    • Ik kan geen bestelling plaatsen. Wat kan ik doen?

      Als de webshop niet lijkt te werken en je geen bestelling kan plaatsen, is het verstandig om de browsergeschiedenis en cookies te verwijderen. In de cookies kan er iets worden opgeslagen dat verhindert dat de pagina goed functioneert. Daarnaast raden wij aan om Google Chrome als browser te gebruiken.

  • Betalingen, kortingscodes & cadeaubonnen

    • Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?


      Je Foodello-bestelling kun je altijd veilig betalen ongeacht de betaalmethode. De betaling gebeurt altijd via Klarna Checkout. De betaalmethode wordt gekozen vóór de bevestiging van je bestelling.

      Je kunt uit de volgende betaalopties kiezen:

      • iDeal internetbetaling (meeste Nederlandse banken) op het moment van bestelling
      • Klarna-factuur per e-mail: 30 dagen betalingstijd zonder bijkomende kosten
      • Bank- of creditcardbetaling (Visa & Mastercard) op het moment van de bestelling
      • Automatische incasso

      De factuur krijg je in je e-mail binnen een aantal werkdagen na je bestelling. De afzender van de e-mail is "Klarna".

      Indien je vragen hebt over de betaling, verzoeken we je rechtstreeks xtagstartza href="https://www.klarna.com/nl/klan..." class="redactor-autoparser-object"xtagendzhttps://www.klarna.com/nl/klan..."xtagendzde klantenservice van Klarna te contacteren.

    • Waarom heb ik geen factuur voor mijn bestelling ontvangen?

      De factuur wordt binnen enkele dagen na de bestelling via Klarna verzonden naar het e-mailadres dat bij de bestelling is gebruikt. Controleer voor de zekerheid ook je spam inbox. De afzender van de e-mail is "Klarna".

    • Hoe kan ik een kortingscode of cadeaubonnen gebruiken?

      Voeg de code toe aan het veld "Kortingscode" onder de winkelwagen. Vergeet niet op "Activeer" te klikken na het toevoegen van de code.

      Let op! Je kan slechts één kortingscode of cadeaubon per bestellig toevoegen.

    • Mijn kortingscode werkt niet. Wat kan ik doen?

      Het is handig om de voorwaarden voor het gebruik van de kortingscode te lezen in de e-mail die je bij de code hebt ontvangen. Veel voorkomende redenen waarom de korting niet geactiveerd wordt zijn:

      • Het totaalbedrag van de bestelling is lager dan het bedrag dat nodig is voor de kortingscode.

      • De kortingscode is van toepassing op een bepaalde leveringsmethode of productcategorie, wat niet het geval is voor deze bestelling.

      • Er staat een spatie aan het begin of aan het eind in het invoerveld of er staat een typefout in de kortingscode.

      Werkt de kortingscode nog steeds niet na het controleren van de bovenstaande punten? Neem dan contact met ons op via e-mail ([email protected]) of via het chatvenster rechtsonder op deze pagina.

  • Overige vragen

    • Hoe kan ik de producten met statiegeld inleveren?

      Het principe van statiegeld is eenvoudig: je betaalt een bepaald bedrag (het statiegeld) bij aankoop van een fles of blikje en je krijgt dit bedrag terug door de lege verpakking in te leveren.

      Doordat wij geen fysieke winkel hebben, is het helaas niet mogelijk om de flesjes of blikjes direct bij ons in te leveren. Je krijgt het statiegeld terug door de lege verpakking in te leveren bij een lokale supermarkt in de buurt.

    • Wat is de herkomst van jullie producten?

      De producten die wij verkopen, zijn hoofdzakelijk restpartijen van Nederlandse producenten, importeurs en groothandelaars. Wij willen via de Foodello-dienst mogelijk maken dat ook deze producten worden geconsumeerd in plaats van weggegooid.

      Restpartijen ontstaan bijvoorbeeld doordat de verpakking van een product wordt gewijzigd, het product enkel tijdens een bepaald seizoen wordt verkocht (bijv. kerst-producten), de productie van een product wordt stopgezet, er te veel producten op voorraad zijn of wanneer er fouten op de verpakking staan. Ook producten met een ten-minste-houdbaar-tot-datum die nadert of onlangs overschreven is, worden in de levensmiddelenbranche gezien als mogelijk schadelijk maar kunnen vaak nog geconsumeerd worden.

    • Met welke prijzen vergelijken jullie de producten?

      Wij vergelijken de prijzen van onze producten altijd met het normale prijsniveau van supermarkten. Het normale prijsniveau is exclusief verschillende promotiekortingen, uitverkopen en speciale acties van de supermarkten. Indien het normale prijsniveau van een product niet beschikbaar is vergelijken we de prijs met de aanbevolen adviesprijs van de producent. Natuurlijk is het heel goed mogelijk dat dezelfde producten die wij in ons assortiment hebben ergens anders voor een andere prijs worden aangeboden.

    • Waarom is de prijs veranderd van een product dat ik eerder heb bekeken?

      De prijzen van onze producten in de webshop kunnen om verschillende redenen variëren. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat er een speciale aanbieding is beëindigd, waardoor de prijs automatisch wordt gewijzigd naar de ''normale'' prijs. De prijzen kunnen ook veranderen doordat onze leverancier een geheel nieuwe partij van een product tegen een andere prijs aanbiedt. Daarnaast gebruiken wij dynamische prijsvorming om ervoor te zorgen dat wij alle producten verkopen en geen van onze eigen producten verspillen.

  • Contact

    Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder!

    De klantenservice is van 09:00 tot 17:00 (ma-vr) geopend om je vragen te beantwoorden. Je kunt contact met ons opnemen via e-mail ([email protected]), de chat rechts onderaan de webpagina en telefonisch via 085 208 1636.